fransar

2013-03-07, 12:37:50 / Kategori: makeupstudion

Något vi håller på med i skolan är ju att lära oss fransförlängning och vi har haft ett antal veckor på oss att göra två set på docka för att få sedan gå vidare till att göra på en riktig modell. Det innebär att man tejpar fast vanliga lösfransar på vårt lilla dockhuvud och så fäster man fransarna på dom. Jag är klar med mitt första set och langar upp en bild så ni får se skillnaden, den översta bilden är alltså utan fransförlängning, längden blir det inte så stor skillnad på men tätheten ser man skillnad på däremot. Nu är jag strax framme i Linköping där jag ska spendera helgen, träffa familjen, vänner och fira en födelsedag ska jag hinna med. Har även ett paket från H&M + 2 paletter som väntar på mig, spännande!


Granberg

Jag borde också göra så. Vi fick ju börja på modell direkt och lärde oss aldrig så bra från grunden!

Svar: Vi ska börja på modell idag, ska bli spännande men jag tror att det är lite svårare på docka eftersom man gör på vanliga lösfransar och dom inte har samma struktur som riktiga fransar.
rocknrollwithlips.blo.gg



2013-03-07, 14:08:44 URL: http://granberg.blogg.se



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!